مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی نتایج گوگل

گوگل به عنوان مهم ترین موتور جستجو در دنیا ، اهمیت زیادی برای وب سایت ها و کسب وکارهای آنلاین دارد. فاکتورهای زیادی در رتبه بندی نتایج گوگل موثر هستند که باید در سئو سایت مورد توجه قرار بگیرند. در سال 2020 ، بسیاری از روش هایی که در گذشته برای سئو و بهینه سازی مورد استفاده قرار می گرفت ، منسوخ شده و جای خود را به روشهای جدید داده اند. مهم ترین فاکتورهایی که در رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر دارند و می توانند یک سایت را به رتبه های بالا در موتورهای جستجو برسانند را می توان تولید محتوای جدید ، بررسی دریافت لینک های باکیفیت ، بهبود تجربه کاربری ، سئو تکنیکال و فعالیت در شبکه های اجتماعی دانست. در ادامه بیشتر این موارد را توضیح می دهیم.

نقش سئو برای بهبود رتبه سایت در گوگل

بخش مهمی از اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل انجام می شود در حوزه وظایف سئو است. در کنار سئو روش های دیگری مثل بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات آنلاین نیز وجود دارند که باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت می شوند. اما سئو سایت می تواند تمام فاکتورهای مهم در رتبه بندی نتایج را برای وب سایت تامین کند و در بلند مدت یک سایت را در رتبه های بالای موتورهای جستجو حفظ نماید.

سئو سایت به 3 بخش اصلی تقسیم می شود ، سئو تکنیکال ، سئو داخلی و خارجی سایت. که مجموعا بیش از 250 فاکتور رتبه بندی سایت در گوگل را برآورده می کنند و موجب بهبود رتبه و افزایش بازدید سایت می شوند.

سئو

5 فاکتور مهم رتبه بندی نتایج گوگل

5 فاکتور اصلی در رتبه بندی نتایج گوگل را به شما معرفی می کنیم. با رعایت این موارد می توانید رتبه سایت خود در گوگل را ارتقا دهید. البته هرکدام از این موارد زیرشاخه های فراوانی دارند که یادگیری آنها برای افرادی که قصد سئو سایت خود را دارند ضروری می باشد.

سئو تکنیکال

مهم ترین شاخه در بهینه سازی سایت ، سئو تکنیکال است که شامل بهبود و ارتقای فنی سایت می باشد. بهینه سازی کدها ، قالب ، درج متاتگ ها ،بهبود تعامل با موتورهای جستجو ، اصلاح ساختار سایت و سئو چهارچوب آن می باشد. این فرآیند در برخی از اقدامات با سئو داخلی اشتراکاتی دارد اما پیش از سئو داخلی باید به آن توجه کرد. در دوره های آموزش سئو سایت ، بیشترین تاکید مدرسین بر روی سئو تکنیکال است، زیرا عملا بدون بهینه سازی مطلوب زیرساخت های یک سایت ، سایر اقدامات بی اثر خواهند بود.

تولید و بروزرسانی محتوا (متن ، تصویر ، صوت ، ویدئو )

تاکید گوگل بر تولید محتوا ، به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی نتایج جستجو ، نشان دهنده اهمیت بالای محتوای جدید و غیر تکراری می باشد. اینترنت پر شده از مطالب و نوشته های کپی و تکراری. گوگل به سایت هایی علاقه دارد که محتوای جدید و منحصر به فرد را ارائه می دهند و برای کاربران مفید هستند. به همین دلیل به سایتهایی که مطالب جدید تولید می کنند و یا اقدام به بروزرسانی محتوای قدیمی خود می کنند پاداش خواهد داد و نتیجه آن صعود به رتبه های خوب در نتایج جستجو می باشد.

محتوایی که تولید می کنید ، می تواند به صورت متن ، تصویر ، ویدئو و یا صوت باشد. هرکدام از این موارد توسط ربات های گوگل بررسی می شوند و در صورت جدید بودن در نتایج جستجو ظاهر خواهند شد.

از کپی کردن محتوای سایر سایت ها خودداری کنید ، چون نه تنها تاثیر مثبتی بر سایت شما ندارد ، بلکه موجب جریمه و حذف احتمالی سایت شما از نتایج جستجو خواهد شد.

تجربه کاربری ux

تجربه کاربری یکی از شاخص های مورد ارزیابی گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو می باشد. بروزرسانی الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل موجب شده که به راحتی بتواند رفتار کاربران انسانی را تحلیل و ارزیابی کند. اگر یک سایت مسیریابی ، لینک سازی ، ارتباط میان صفحات ، سهولت در استفاده و جذابیت بیشتری برای کاربر داشته باشد ، افراد مدت زمان بیشتری را روی سایت سپری می کنند و این فاکتور ، سیگنال های مثبتی را برای گوگل ارسال می کند. تجربه کاربری ux میزان رضایت کاربران از وب سایت شما را مشخص می کند که هرچقدر بتوانید آن را نسبت به رقبایتان افزایش دهید ، صد در صد جایگاه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد.

بک لینک باکیفیت

تا 4 سال پیش ، هر بک لینک دریافتی یک امتیاز مثبت برای سایت محسوب می شد ، اما امروزه اینطور نیست. تاثیر بک لینک در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل بسیار بالاست. اما باید نکات مهمی را در لینک سازی رعایت کرد. لینک هایی برای بهبود رتبه سایت مناسب هستند که اولا از وب سایت های باکیفیت دریافت شوند ، اتوریتی بالایی داشته باشند ، پیج رنک آنها بالا باشد و مهم تر اینکه از نظر موضوعی با وب سایت شما هماهنگ و نزدیک باشند. در بررسی فاکتورهای سئو ، آنالیز لینک های داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد.

دریافت بیش از حد لینک یا بک لینک های اسپم ، شدیدا به رتبه سایت ضربه می زند و یکی از مهم ترین آموزش هایی که در سئو سایت داده می شود ، نحوه لینک سازی و شناسایی بک لینک های باکیفیت است.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل موارد بالا ، تاثیر مستقیم در سئو ندارند و جز اقدامات سئو محسوب نمی شوند ، اما اشتراک گذاری و انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین یا اینستاگرام ، علاوه بر اینکه بک لینک های رایگان و باکیفیت را برای سایت به همراه دارد ، موجب افزایش بازدید یک سایت می شود. افزایش بازدید سایت به گوگل می فهماند که این سایت از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار است و فعالیت در شبکه های اجتماعی در بلندمدت می تواند به بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی نتایج گوگل کمک نماید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر ، آموزش سئو و دریافت خدمات بررسی رایگان سئو سایت و بهینه سازی سایت می توانید با شرکت سئوبهینه در ارتباط باشید.


... page1 - page2 - page3 - page4 - page5 - page6 - page7 ...